Компетенція «вміння працювати в команді»
Готовність до співпраці та вміння працювати разом з іншими для досягнення спільного результату.
Способи розвитку компетенції:
Дотримуватися самому і вимагати дотримання домовленостей від інших членів команди, відгукуватися на запити про допомогу у виконанні завдань чи вирішення проблем.
При крос-функціональному взаємодії узгоджувати з іншими членами команди порядок і терміни обміну інформацією. Інформувати своїх підлеглих про існуючі домовленості, вимагати їх дотримання.
Спостерігати за роботою інших членів команди, переймати ідеї та успішні методи, що підвищують загальнокомандну ефективність.
Створювати відкриту позитивну середовище: мотивувати, стимулювати і публічно заохочувати командних гравців. Ініціювати заходи, що сприяють розширенню організаційного і особистісного кругозору та підвищення залученості співробітників в процесі взаємодії (наприклад, спільне навчання, командні ігри).
Навчатися на досвіді інших, спостерігати за тим, як інші керівники організовують роботу команди, дозволяють конфліктні ситуації. Переймати прийоми, методи, які використовуються ними при цьому.
Аналізувати свою роботу і запитувати зворотний зв’язок.
Визначати, наскільки Ваші дії співвідносяться з наступними критеріями:
Ви відкрито взаємодієте та діліться інформацією з іншими членами команди.
Ви працюєте на загальнокомандний результат, навіть коли це вимагає відмови від особистих інтересів. Ви налаштовані на співпрацю, а не на суперництво; не конфліктні, керуєте конфліктним полем, здатні домовитися, готові переглянути свою думку в залежності від співрозмовника і обставин.
Ви надаєте допомогу і підтримку іншим членам команди, берете на себе додаткові обов’язки для цього.
Ви розпізнаєте і публічно визнаєте внесок інших людей в загальнокомандний результат.
Стандартні компетенції в міжнародних і великих російських компаніях
ОК, якщо з цим поки що зрозуміло, давайте подивимося яким чином асесор оцінює цю компетенцію (і супутні індикатори), щоб визначити рівень кандидата:
Індикатори у формах оцінки для будь-яких вправ складаються таким чином, щоб максимально точно виразити сутність лідерських компетенцій компанії. З іншого боку, ці індикатори підбираються з урахуванням тих поведінкових проявів, які зазвичай демонструють кандидати. Тому вони дуже наочні й дозволяють без праці оцінити спостерігалися і зафіксовані Вами в ході вправи дії кандидата з точки зору лідерських компетенцій. Компетенції можуть називатися по-різному, але суть та індикатори будуть збігатися на 85-95%.
Загальні правила оцінки
Для оцінки групового вправи спостерігачі повинні добре знати його зміст; в ідеалі вони повинні перш за все самі виконати його. Оцінка вправи проходить в такому порядку:
- Під час групового обговорення оцінює повинен як можна більш докладно описувати поведінку закріплених за ним кандидатів, це допоможе йому зробити оцінку більш точною і об’єктивною.
- Грунтуючись на індикаторах, виставляється оцінка по кожній з лідерських компетенцій. На наступних сторінках посібника даються пояснення по кожному з індикаторів.
- Фіксується підсумкове висновок і виставлені бали по кожній з лідерських компетенцій.
Приклад індикатора “Демонструє розуміння власного впливу” і на що дивляться:
- Цей індикатор стосується продемонстрованих елементів міжособистісного розуміння. Так що тут позитивними проявами будуть спроби використання різних підходів для того, щоб допомогти співрозмовникам прийняти свою точку зору, а також прояв витримки і терпимого ставлення до їхнього стилю, наприклад, більш повільний розбір питання, якщо це необхідно, або повторення тези, якщо щось було незрозуміло. Сильні учасники зможуть розібратися в особливостях стилю міжособистісної інших членів групи і відповідним чином змінювати власну поведінку. Негативні поведінкові прояви в цьому випадку включають відсутність спроб кандидатів підлаштуватися під темп і/або стиль партнерів і прояви невдоволення, якщо інші не працюють у тому ж ключі, що і вони.
- Сильні виконавці спробують зрозуміти цілі інших і реагувати відповідно, щоб постаратися досягти ефективного результату. Це передбачає (в разі необхідності) модифікацію власної поведінки, з тим щоб відповідати ходу обговорення і дати можливість оточуючим висловлювати їхні міркування і погляди, навіть якщо вони не є суттєвими з точки зору власних пріоритетів даного учасника.
Приклад індикатора “Демонструє розуміння власного впливу” і на що дивляться:
- Під час зустрічі учасники повинні проявляти щиру зацікавленість і увагу до кожного із співрозмовників, демонструючи інтерес до їх позиціям. Більш негативне поведінка учасників включає в себе ознаки того, що вони цікавляться тільки власними поглядами, перебивають співрозмовника, коли ті говорять, або виглядають байдужими до высказываемым інших міркувань.
- Учасники повинні демонструвати відповідні невербальні знаки, такі як:
Посміхатися
Кивати головою у відповідні моменти
Дивитися в очі
Показувати увагу своєю позою
Робити записи
Більше матеріалів і розшифровки на